Dostawa i koszty przesyłki
Dostawa towarów odbywa się pod adres wskazany przez Klienta w trakcie składania zamówienia. Wysyłki zamówień złożonych w sklepie X-REH mogą być realizowane w częściach (np. przez dwie różne firmy kurierskie), w zależności od ilości wybranych produktów. Proces ten odbywa się na terenie całej Polski, za pośrednictwem wybranych firm kurierskich. Wybór odpowiedniej firmy kurierskiej jest dokonywany indywidualnie i zależy od rodzaju oraz gabarytów zamówionych produktów. W przypadku przesyłek o dużych gabarytach, dostawa odbywa się na euro-paletach lub paletach niestandardowych. Zamówienia zawierające produkty o różnych gabarytach mogą być podzielone na kilka przesyłek, realizowanych przez różne firmy kurierskie, co może skutkować dostarczaniem ich w różnych terminach. Wysyłka towaru za granicę Rzeczypospolitej Polskiej jest możliwa wyłącznie po indywidualnym uzgodnieniu warunków i kosztów transportu. Niektóre produkty -szczególnie łóżka rehabilitacyjne- pakowane są do transportu w częściach i wymagają samodzielnego złożenia przez Klienta zgodnie z dołączoną instrukcją. W większości modeli łóżek rehabilitacyjnych oferujemy dodatkowo płatną usługę montażu.
Jak zostanę powiadomiony o dostawie?
Przesyłki mogą być nadawane bezpośrednio z magazynów naszych dostawców. Po nadaniu przesyłki, informacje o numerze jej śledzenia są przekazywane odbiorcy bezpośrednio przez firmę kurierską. Prosimy o cierpliwość w oczekiwaniu na te dane. Sposób komunikacji (czy to poprzez SMS, e-mail, czy kontakt telefoniczny) jest determinowany przez praktyki firm kurierskich i może różnić się w zależności od wybranej metody dostawy. W przypadku jakichkolwiek pytań lub wątpliwości dotyczących śledzenia przesyłki, zachęcamy do kontaktu z naszym zespołem Obsługi Klienta. Jesteśmy tutaj, aby pomóc i zapewnić jak najlepsze wsparcie w procesie dostawy.
WAŻNE: Nie ponosimy odpowiedzialności za jakość usług wykonywanych przez zewnętrzne, niezależne firmy kurierskie, w tym szczególnie za opóźnienia dostawy. W przypadku dostarczenia paczki bez wcześniejszego uprzedzenia telefonicznego lub braku awizacji (SMS, mail), gdy Klient nie ma możliwości jej odebrania, przesyłka wróci na magazyn firmy kurierskiej, a następnie powinna zostać podjęta druga próba doręczenia.
Czy firma kurierska wniesie zamówioną przesyłkę?
Jest to zależne od wielkości przesyłki i rodzaju dostarczenia, poniżej przedstawiamy możliwe typy przesyłek:
- Przesyłka kurierska standard - przesyłka, która jest umieszczona w kartonie o kształcie prostopadłościanu, bez wystających elementów, zdeformowanych kształtów oraz mieszcząca się w wytycznych wagowych i wielkościowych konkretnej firmy kurierskiej. Dostarczana jest pod wskazany przez Klienta adres, a koszt takiej wysyłki jest określony przy każdym produkcie.
- Przesyłka kurierska paletowa - przesyłka o dużych gabarytach (np. łóżka rehabilitacyjne czy stoły rehabilitacyjne) standardowo dostarczana jest pod budynek. W tym przypadku oferujemy dodatkowo płatną usługę wniesienia.
Dostępne sposoby dostawy
W zależności od wybranego produktu oferujemy wybór sposobu dostawy, który jest dostępny na etapie dodawania produktu do koszyka ("Sposób dostawy").
- Dostawa pod budynek - przesyłka dostarczana przez firmę kurierską do tzw. pierwszej bariery architektonicznej, w praktyce oznacza to, że kurier nie ma obowiązku wnoszenia przesyłek np. po schodach. W przypadku dostawy pod budynek nie ma możliwości wcześniejszego umówienia konkretnego dnia dostawy, a kurier nie ma obowiązku kontaktowania się przed dostawą.
- Dostawa z wniesieniem do lokalu - w przypadku niektórych produktów, za dodatkową opłatą oferujemy opcję dostawy z wniesieniem do lokalu. Usługę tę należy wybrać już na etapie dodawania produktów do koszyka. W związku z bardziej skomplikowanym procesem logistycznym termin dostawy jest wydłużony względem czasu doręczenia w przypadku dostawy pod budynek (przesyłka wysyłana jest na magazyn przeładunkowy firmy logistycznej skąd dział awizacji kontaktuje się z Klientem, aby ustalić dogodny termin dostawy z wniesieniem).
Przesyłki dostarczane wraz z usługą wniesienia do lokalu dostarczane są do 4 piętra w przypadku braku windy umożliwiającej transport towaru. Klient ma obowiązek we własnym zakresie udrożnić ciągi komunikacyjne, w czasie umożliwiającym terminową realizację usługi. Usługa wniesienia do lokalu może nie obejmować akcesoriów dodatkowych takich jak np. materac. W takim przypadku akcesoria dodatkowe mogą zostać dostarczone odrębną, standardową przesyłką kurierską. - Dostawa z usługą montażu - w przypadku niektórych produktów możliwe jest zlecenie usługi dostawy z montażem ("Wniesienie i montaż"). Wskazana usługa polega na wniesieniu towaru do lokalu i jego montaż. W związku z bardziej skomplikowanym procesem logistycznym termin dostawy jest wydłużony względem innych dostaw (przesyłka wysyłana jest na magazyn przeładunkowy firmy logistycznej skąd dział awizacji kontaktuje się z Klientem, aby ustalić dogodny termin dostawy z montażem).
Przesyłki dostarczane wraz z usługą montażu dostarczane są do odpowiednio przygotowanego lokalu Klienta. Klient ma obowiązek we własnym zakresie udrożnić ciągi komunikacyjne, oraz przygotować miejsce na montaż.
Wysyłki zamówień złożonych z kilku produktów
Wysyłka zamówień złożonych z kilku produktów może być realizowana przez kilku odrębnych nadawców (dostawców). Zamówienia złożone z różnych produktów mogą być podzielone na kilka osobnych przesyłek, realizowanych przez różne firmy kurierskie, co może skutkować dostarczaniem ich w różnych terminach oraz różnymi formami dostarczenia.
Jak prawidłowo odebrać przesyłkę. Co robić w przypadku widocznie uszkodzonej przesyłki?
Niestety podczas transportu przesyłka może ulec uszkodzeniu, co należy zrobić w takiej sytuacji ? W momencie odbioru przesyłki Klient powinien dokładnie sprawdzić przesyłkę. Kurier ma obowiązek pozostania na miejscu do momentu rozpakowania dostawy i jej sprawdzenia. Jeśli widoczne są jakiekolwiek uszkodzenia obowiązkowo należy sporządzić z kurierem protokół szkody i jeśli to możliwe wykonać zdjęcia. Następnie jak najszybciej należy zgłosić ten fakt sprzedawcy. Klient ma także prawo odmówić przyjęcia przesyłki.
WAŻNE:
- Jeśli podczas wyładunku przesyłka jest uszkodzona - nie odbieraj jej i niezwłocznie skontaktuj się z nami telefonicznie.
- Jeśli odebrałeś przesyłkę - sprawdź przy kurierze jej zawartość, kurier ma obowiązek pozostać na miejscu, jeśli przesyłka jest uszkodzona obowiązkowo spisz protokół szkody i prześlij do nas zgłoszenie wraz ze skanem protokołu na biuro@x-reh.pl
WAŻNE: Zgodnie z art. 548 § 3 kodeksu cywilnego zdanie pierwsze "Jeżeli rzecz sprzedana ma zostać przesłana przez sprzedawcę kupującemu będącemu konsumentem, niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia rzeczy przechodzi na kupującego z chwilą jej wydania kupującemu".
Jakie są koszty dostawy przesyłki?
W sklepie X-REH, koszty dostawy przesyłki są wyliczane na podstawie gabarytów, wagi oraz wartości zamówienia. Finalne koszty wysyłki zostaną doliczone automatycznie po dodaniu wszystkich produktów do koszyka. Pragniemy zaznaczyć, że nasza firma nie stosuje żadnych ukrytych opłat, ani nie dolicza dodatkowych kosztów, Klient otrzymuje pełną transparentność cenową, co pozwala na dokładne poznanie finalnych kosztów zamówienia jeszcze przed jego finalizacją.
Zmiana adresu dostawy
Przesyłki wysyłane są pod adres wskazany przez Klienta w trakcie składania zamówienia, zmiany tego adresu można dokonać tylko do momentu kiedy nie jest jeszcze wygenerowana etykieta wysyłkowa/wysłane zamówienie, później nie ma takiej możliwości.
